Ρ. Κυριαζή

Πενθήμερο Σεμινάριο Φωνής 

Υπό την καθοδήγηση της Ρηνιώς Κυριαζή
Στην ‘Ανδρο / 16,17,18,19,20 Ιουλίου 2014
Στο πλαίσιο των δράσεων του δικτύου “FABRICA UTOPIA” («ΦΑΜΠΡΙΚΑ ΟΥΤΟΠΙΑΣ») - fabricautopia.blogspot.gr

Η Ρηνιώ Κυριαζή στα μαθήματά της συνδυάζει τρεις διαφορετικές μεθόδους φωνής που αλληλοσυμπληρώνονται δημιουργικά. 
Η μέθοδος της Μίρκας Γεμεντζάκη αντιμετωπίζει το ανθρώπινο σώμα ως το τελειότερο μουσικό όργανο που για να ηχήσει με τον μοναδικό τρόπο που υποβάλλει το ιδιαίτερο σχήμα και η ψυχή του κάθε ανθρώπου θα πρέπει να είναι απαλλαγμένο από τις περιττές εντάσεις που του επιβάλλουμε. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει πρώτα απ όλα να αποκαταστήσουμε τη φυσική λειτουργία της αναπνοής. Μόνο έτσι μπορούμε να παράγουμε τον ήχο που θα το δονεί και που συνεχώς θα μας εκπλήσσει με τις εντάσεις, το εύρος και τα χρώματα του. 
Η μέθοδος της Kristin Linklater με άξονα επίσης την απελευθέρωση της φυσικής φωνής επικεντρώνεται στην εμβάθυνση του νοήματος των λέξεων και την απεύθυνση. 
Η μέθοδος του Roy Hart μέσα από αρχικά πολύ ελεύθερους φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς ανοίγει ακόμα περισσότερο το πεδίο της εξερεύνησης, της φαντασίας και της έκπληξης. 


Στο σεμινάριο αυτό θα έχουμε την ευκαιρία να εμβαθύνουμε στο ταξίδι αυτό με βοήθεια το φυσικό ηχητικό τοπίο της Άνδρου. Θα χρησιμοποιηθεί το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη ‘Ο ξεπεσμένος Δερβίσης’ ως αφορμή για την εφαρμογή των ασκήσεων και ως πηγή έμπνευσης για την αναζήτηση της φωνής καθώς αριστουργηματικά περιγράφεται στο απόσπασμα… 

..κάτω εἰς  τὸ βάθος, εἰς τὸν λάκκον, εἰς τὸ βάραθρον, ὡς κελάρυσμα ρύακος εἰς τὸ ρεῦμα, φωνὴ ἐκ βαθέων ἀναβαίνουσα, ὡς μύρον, ὡς ἄχνη, ὡς ἀτμός, θρῆνος, πάθος, μελωδία, ἀνερχομένη ἐπὶ πτίλων αὔρας νυκτερινῆς, αἰρομένη μετάρσιος, πραεῖα, μειλιχία, ἄδολος, ψίθυρος, λιγεῖα, ἀναρριχωμένη εἰς τᾶς ριπάς, χορδίζουσα τοὺς ἀέρας, χαιρετίζουσα τὸ ἀχανές, ἱκετεύουσα τὸ ἄπειρον, παιδική, ἄκακος, ἑλισσομένη, φωνὴ παρθένου μοιρολογούσης, μινύρισμα πτηνοῦ χειμαζομένου, λαχταροῦντος τὴν ἐπάνοδον τοῦ ἔαρος.

Στο τέλος του σεμιναρίου θα αλληλεπιδράσουμε σε μια παρουσίαση - συναυλία - της δουλειάς του σεμιναρίου μαζί  με το σεμινάριο Μουσικής του Τηλέμαχου Μούσα.  Η παρουσίαση αυτή θα γίνει ώρα πρωινή στους Καταρράκτες Πυθάρα στην Άνδρο στις 20 Ιουλίου.

Η
διαμονή θα οργανωθεί σε σκηνές στο Αγρόκτημα του Ευάγγελου Παπαδάκη που μας φιλοξενεί στη Χώρα της Άνδρου - Σύντομα θ ' αναρτηθούν λεπτομέρειες σχετικά)

Ρηνιώ Κυριαζή

Γεννήθηκε στα Γιάννενα.

Είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου
και του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστήμιου Αθηνών.  Έχει σπουδάσει συστηματικά τη μέθοδο φωνής της Μίρκας Γεμεντζάκη, τη μέθοδο freeing the natural voice της Kristin Linklater στο Columbia University of New York και τη μέθοδο του Roy Hart με τον Jonathan Hart στο NewYorkUniversity και στο Roy Hart centre. 

Διδάσκει στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης ‘Αρχή’ της Νέλλης Καρρά.
Έχει πραγματοποιήσει την φωνητική διδασκαλία στην παράσταση ‘Πέρσες’ του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Dimiter Gotscheff με το Εθνικό Θέατρο, Επίδαυρος 2009 και σε σειρά παραστάσεων στο Απλό θέατρο του Αντώνη Αντύπα και στο θέατρο του Νέου Κόσμου. Έχει σκηνοθετήσει ‘Τα μάγια της πεταλούδας’ του Φ.Γ.Λόρκα για το Δη.Πε.Θε.Ιωαννίνων.

Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους σκηνοθέτες Dimiter Gotshceff, Λευτέρη Βογιατζή, Γιάννη Χουβαρδά, Θοδωρή Γκόνη, Αύρα Σιδηροπούλου, Νίκο Καμόντο, Δημήτρη Μπίτο, Νίκο Χατζηπαπά, Άννα Συνοδινού και Διονύση Σαββόπουλο.

Έχει παρουσιάσει την παράσταση ‘Φεύγουσα κόρη’ σε σκηνοθεσία Μίρκας Γεμεντζάκη, βασισμένη στο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη ‘Μια ψυχή’ και στην μελέτη, έρευνα και καταγραφή που έχει πραγματοποιήσει πάνω σε παραμύθια, νανουρίσματα και μοιρολόγια της Ηπείρου. Για την παράσταση αυτή ήταν προτεινόμενη για το βραβείο Μελίνας Μερκούρη 2007.

Στον κινηματογράφο έχει παίξει στην ταινία του Τώνη Λυκουρέση ‘Σκλάβοι στα δεσμά τους’,στον 'Ανεμιστήρα' του Δημήτρη Μπίτου και στο 'Μαξιλάρι' του Κωνσταντίνου Κακογιάννη. 

Rinio Kyriazi


Was born in Ioannina at north Continental Greece.
She has graduated from the Superior Dramatic School of National Theater and from the Department of Preschool Education of the University of Athens
She has studied systematically the Voice Method of Mirka Gementzaki, the ‘Freeing the Natural Voice’ method of Kristin Linklater at Columbia University and the Roy Hart voice method with Jonathan Hart at Roy Hart Centre

She teaches at Theater Department of Fine Arts School of Aristotle University of Greece and at the Superior School of Theater Art ‘Arxi’. 

She did the Voice Teaching at the performance ‘Perses’ of Aeschylus in direction of Dimiter Gotscheff at National Theater Production, in Epidaurus (2009)

As an actress she has worked, among others with the directors Dimiter Gotshceff, Leuteris Vogiatzis, Giannis Houvardas, Thodoris Gonis, Avra Sidiropoulou, Nikos Hatzipapas, Anna Sinodinou, Reggina Kapetanaki, Eleni Georgakopoulou, Nikos Kamontos, Dimitris Bitos

She has presented the performance ‘Fevgousa kori’ (the departing daughter) in direction of Mirka Gementzaki based at a story of A. Papadiamantis ‘An anima’ and at the Survey, Research and the Record of fairy tails, lullabies, moirologia (mourning songs) of Continental Greece.
For this Performance she was proposed for the Melinas’ Merkouri Award in 2007

At Cinema she has played in Tonis Likouresis Film ‘Slaves in their Trusses’ (2008) and at Dimitris Bitos Film ‘Fan’ (2013) 


.


Δεν υπάρχουν σχόλια: